Trender som påverkar dina affärsbeslut 2013

Det har aldrig varit mer spännande – eller mer utmanande – att vara sälj- eller marknadsansvarig än just nu.

Det hävdar Forrester Research som, under 2011, genomförde en undersökning bland fler än 200 ledare inom sälj och marknad på bolag som vänder sig till företagsmarknaden.

Digitala, sociala och mobila kanaler öppnar nya möjligheter för hur du lockar och interagerar med kunder.

Samtidigt har bolagens VD och ekonomichef insett allt är mätbart, och de ställer högre krav på marknadsansvariga att vara lönsamma i sina investeringar.

Undersökningen visar på tydliga trender vilka kombinerats med insikter från chefer på tio marknadsföringsbyråer.

Sälj- och marknadsansvariga står inför utmaningen att anpassa aktioner till förändrade köparbeteenden. Och att leverera exceptionella kundupplevelser.

Den här rapporten är baserad på den amerikanska marknaden men, som vi vet, dröjer det inte länge förrän vi sitter i samma sits.

Så det finns mycket intressanta insikter även för oss som arbetar i Sverige mot svenska eller kanske nordiska/europeiska kunder.

Läs rapporten för att bättre förstå vilka trender du behöver hålla koll på och hur de kan komma att påverka dina affärsbeslut för kommande år.

B2B Marketing Trends And Predictions for CMO and marketing leadership professionals

 

Kommentera


Prenumerera på våra blogginlägg

[subscribe2]